MA str. 36/1 - podle vzoru děti pokračovaly ve znázornění pomocí puntíků, vytvoření a zapsání příkladů. Úlohu jsme se snažili slovně vyjádřit.
"Na začátku byly v tělocvičně 4 pálky a odpoledne přibyly ještě 2 míčky. Kolik bylo v tělocvičně pomůcek celkem? "
MA str. 36/2 - vypočítali jsme příklady a snažili jsme se podle příkladů vytvořit slovní úlohu.
ČJ - trénovali jsme čtení slabik podle tabule, str. 48/2
Slova typu Ula, Ela... čteme jednotlivě po písmenech U-l-a. Děti přečtou 2x nebo 3x a jednotlivá písmena se jim spojí a řeknou jméno.
Pokud se jednotlivá písmena nespojí čteme dalším způsobem.
Dítě přečte první písmeno samostatně a zbývající 2 písmena spojí a přečte slabiku. Většinou pak správně přečte i jméno.
Dú: ČJ HA (Hravá abeceda) str. 48/3 - vybere slovo, které se hodí do věty. Obrázek je nápověda. Věty přečte se správným slovem.
Čtení slov a vět je pro děti hodně náročné. Prosím rodiče o společné čtení. Děti se učí poslechnout, soustředit se, uvažovat, vybírat z nabídky, vnímat jednotlivá písmena ve správném pořadí, vnímat slabiky, slovo, propojit obrázek se slovem...Vyjmenované činnosti řeší dítě při práci s tímto cvičením, proto potřebujeme podporu rodiče a společné čtení s rodičem. Taky je důležité, aby dítě vnímalo text a krásnou výslovnost hned správně bez chyby a správně se ho mohlo naučit. Děkuji za podporu rodičů a společné čtení s dětmi.
ČJ psaní - str. 7 - psali jsme malé psací "e". Vnímali a uvědomovali jsme si pomocné linky a vysvětlili jsme si jejich význam.