Pracujeme podle ŠVP s názvem
Jak již název napovídá, vycházíme z přirozeného střídání ročních období v průběhu roku. Každodenně se v jednotlivých tematických celcích snažíme podporovat celkový harmonický vývoj dětí, s využitím jejich schopností, talentu a zájmu. Učení jak spontánní, tak řízené je pokud možno v rovnováze. Hry, činnosti, situace oslovují celou skupinu, menší skupinky dětí, jednotlivce. U dětí s posledním rokem docházky podporujeme rozvoj grafomotoriky, zájem o písmena, číslice a úkoly z nejrůznějších oblastí vědění, které dětem umožní potřebnou orientaci a znalosti pro úspěšný vstup do 1. třídy základní školy.
Do výchovné práce zahrnujeme prvky pedagogiky M.Montessori. Snažíme se děti vést k maximální samostatnosti ve všech činnostech, schopnosti samostatně se rozhodovat, respektovat daná pravidla, zvyšovat soustředěnost a koncentraci (každodenní chůze po elipse, hry na ticho). Chovat se pěkně k sobě navzájem, živočichům i věcem okolo nás. Respektovat ostatní s tím, že slušnost a ohleduplnost by se měla stávat součástí osobnosti, tedy samozřejmostí.
Mezi námi máme i děti integrované, které zvládají každodenní pobyt v mateřské škole s pomocí asistentky pedagoga. Tato zkušenost obohacuje nás všechny o umění soužití s těmi, kdo mají nějaké znevýhodnění pro každodenní život. Učíme se respektovat, pomáhat, přijímat odlišnosti.
Snažíme se vytvářet prostředí vstřícné, příjemné, ale s nutností dodržování domluvených pravidel.
ŠVP k nahlédnutí v MŠ.