MA - tvořili jsme slovní úlohu
7 dětí má ve škole úkolníček, 4 děti mají úkolníček doma. Kolik dětí má sešit na zapisování dú? Vypočítali jsme.
11 dětí má úkolníček. Ve třídě máme 18 dětí. Kolik dětí musí dostat úkolníček ve škole? Vytvořili jsme příklad a vypočítali.
Položili jsme na zem číselnou řadu od 0 do 20. Mezi čísly byla vždy mezera (přibližně krok).
Žák řekl příklad 5+9. Stoupl na číslo 5 a pokračoval v řadě, přitom počítal 1 a udělal krok (stál na 6), počítal 2 a udělal další krok (stál na 7), počítal 3...až po 9. Pokud správně počítal a současně dělal vždy 1 krok dostal se k výsledku 14.
Stejným způsobem jsme si chůzi znázornili odčítání. Pouze jsme se vraceli nazpátek.
Psali jsme matematickou rozcvičku: 2+3, 4+2, 1+9, 3+4, 2+0, 9-3, 5+3, 8-6, 5+4, 9-7
Dú: trénovat sčítání a odčítání do 10 ústně
ČJ čít. str.21 - zkoušeli jsme čtení básničky a básničku zpaměti
čít. str. 21/2 - zazpívali a zatančili jsme si písničku
ČJ čít. str. 22/1 - přečetli jsme krátký text. str. 22/2 - přečetli jsme slova psacím písmem, vysvětlili jsme si neznámá slova.
Našli jsme slova, která v úkolu být neměla.
Dú: ČJ čít. str. 23/1 - číst, čít. str. 23/2 úkol dobrovolný