MA - procvičovali a opakovali jsme sčítání a odčítání ve 2. desítce (13+2, 14+4, 19-2, 18-4....)
Na pracovním listě jsme procvičovali ústně i písemně sčítání a odčítání do 20 bez přechodu desítky.
Příklad 13+2 - představíme si peníze, sčítáme drobné 3+2, to umíme a pak nám 5 napoví, že to bude 15, protože máme 10 (desetikorunu).
3+2=5, 13+2=15
ČJ četli jsme ze slabikáře vybrané texty k opakovaným písmenkům od str. 42 po str. 59
Čítanka str. 4 - přečetli jsme spolu báseň Brambora, str. 15 četli jsme začátek příběhu "Šašek".
Den české státnosti - vyprávěli jsme o svatém Václavovi, skládali jsme text, zpívali píseň Dobrý král Václav
Svatováclavské hody v Pňovicích - vyprávění dětí, příprava, vlastní zážitky.
2.10.2023
ČJ - vyprávění zážitků z víkendu, čtení z čítanky - str. 4 báseň Brambora, str. 15 Šašek
Dú: ČJ Čítanka str. 4, 15 - číst báseň a příběh Šašek, prosím, přineste si čítanky. Děkuji.
Potřebujeme, aby děti každý den četly nejméně 15 minut - čtou povinně slabikář, čítanku a přidají si vlastní čtení, vlastní knížku, časopis (15 minut).
Prosím o podpis čtení v čítance. Děkuji
MA procvičovali jsme sčítání a odčítání ve 2. desítce
Matematická rozcvička (odčítání ve 2. desítce) 19-7, 15-1, 20-2, 19-6, 20-4, 18-3, 17-4, 20-6, 19-5, 20-0
Odčítání do 10 umíme výborně 19-7 je jako 9-7 =2 a 2 nám napovídá, že 19-7=12
20-2 je jako 10-2=8 a 8 nám napovídá, že 20-2=18.
Prosím, trénujte, musíme to umět, matematickou rozcvičku budeme psát každý den, aby jsme dostali jedničky.
Dú: MA PL - označené 2 sloupečky
ČJ psaní psali jsem velké psací M, L, S, P, T, J, N - uvědomovali jsme si výšku písmena a kličku pod řádkem - hlavní linkou.